/Files/images/Инклюзия2.jpg

2023-2024 навчальний рік

Відповідно до статті 20 Закону України «Про освіту», статей 7 та 26 Закону України про повну загальну середню освіту, Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 №957, рішення педагогічної ради закладу (протокол №12 від 30.08.2023 року), на підставі висновків інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами, заяв батьків учнів 2-А, 2-Г, 3-Б, 3-Д, 4-Б, 5-В класів організовано інклюзивне навчання в 2-А, 2-Г, 3-Б, 3-Д, 4-Б, 5-В класах.

Для забезпечення системної роботи з дітьми з ООП створено 6 команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, організовано роботу методичного об`єднання інклюзивного навчання, проводяться корекційно-розвиткові заняття.

Заклад не обладнаний пандусами, відсутні ліфт та кнопка виклику для дітей з особливими освітніми потребами.

Графік проведення корекційно-розвиткових занять

з учнями з особливими освітніми потребами

з 01.09.2023 року по 07.06.2024 року

№ з/п Інклюзивний клас Спеціаліст Дні тижня Години роботи
1 2-А Практичний психолог Понеділок 13.00 – 13.25
Середа 13.00 – 13.25
Учитель-дефектолог Вівторок 13.40 – 14.05
Учитель-логопед П’ятниця 17.00 – 17.25
2 2-Г Практичний психолог Понеділок 14.00 – 14.25
Середа 14.00 – 14.25
Учитель-дефектолог Вівторок 13.10 – 13.35
Учитель-логопед П’ятниця 17.30 -17.55
3 3-Б Учитель-дефектолог Понеділок 14.30 – 14.55
Практичний психолог Середа 14.30 – 14.55
П’ятниця 14.00 – 14.25
4 3-Д Практичний психолог Вівторок 12.30 – 12.55
Учитель-логопед Понеділок 17.00 – 17.25
5 4-Б Практичний психолог Вівторок 14.00 – 14.25
Четвер 14.00 – 14.25
Учитель-логопед Четвер 12.00 – 12.25
Учитель-дефектолог Середа 13.10 – 13.35
6 5-В Практичний психолог Вівторок 13.00 – 13.25
Четвер 13.00 – 13.25
Учитель-логопед Понеділок 14.30 – 14.55

Нормативно-правові документи щодо організації інклюзивного навчання

ЗАКОНИ УКРАЇНИ

· Загальна декларація прав людини (1948 рік)

· Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю. Зауваження загального порядку № 4 (2016) від 02.09.2016

· Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24.12.2015 № 911-VIII

· Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VІІІ

· Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 23 травня 2017 року № 2053-VIII

· ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 06.09.2018 № 2541-VIII

ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

· Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 № 957 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти

· Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 29 липня 2015 р. № 531 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 753 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 № 576 «Про внесення змін до Типового положення про комісію з питань захисту прав дитини і Положення про загальноосвітній навчальний заклад»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

· Розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 № 526-р «Про Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки та план заходів з реалізації її І етапу»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 № 863 «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 88 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 № 129 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 № 530 «Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 635 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 636 «Порядок організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти»

· Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 № 779 «Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти»

НАКАЗИ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.02.2015 № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.05.2016 № 544 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.02.2018 № 90 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.05.2018 № 447 «Про затвердження Примірного переліку обладнання для оснащення іклюзивно-ресурсних центрів»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 № 677 «Про затвердження Порядку створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 815 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.10.2018 № 1109 «Про деякі питання документів про загальну середню освіту»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2019 № 423 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти»

· Наказ Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8»

ЛИСТИ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

· Лист Міністерства освіти і науки України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

· Лист Міністерства освіти і науки України 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 28.09.2012 № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 02.04.2015 № 1/9-169 «Про порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 06.08.2015 № 1/9-372 «Щодо внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад та до постанов КМУ від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 12.10.2015 № 1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 19.09.2017 № 1/11-9320 «Про організацію корекційно-розвиткової роботи з дітьми із порушеннями слуху, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 29.11.2017 № 1/9-639 «Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 05.02.2018 № 2.5-281 щодо тривалості уроків в інклюзивних класах, функціональних обов'язків асистента вчителя

· Лист Міністерства освіти і науки України від 13.11.2018 № 1/9-691 "Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти"

· Лист Міністерства освіти і науки України від 05.04.2019 № 1/9-223 «Щодо забезпечення доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 10.04.2019 № 1/9-235 «Щодо порядку зарахування дітей до інклюзивних та спеціальних груп закладів дошкільної освіти»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 05.08.2019 № 1/9-498 "Методичні організації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р"

· Лист Міністерства освіти і науки України від 20.08.2019 № 1/9-525 «Щодо організації форм здобуття загальної середньої освіти»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 26.05.2020 № 1/9-278 «Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 04.06.2020 № 1/9-302 «Щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами закладами освіти в літній період»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 16.06.2020 № 1/9-328 «Щодо методичних рекомендацій з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини»

· Лист Міністерства освіти і науки України від 31.08.2020 № 1/9-495 "Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році"

Лист Міністерства освіти і науки України від 06.09.2022 №1/10258-22 "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022-2023 навчальному році"

Зразок заяви про зарахування на інклюзивну форму навчання

/Files/images/Infographic-Shpargalka-dlya-batkiv-part1-01.jpg/Files/images/Infographic-Shpargalka-dlya-batkiv-part2-01.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 809

Коментарi