Нормативно-правові документи

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9- 414 «Деякі питання щодо створення у 2019-2020 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»

Лист МОН України від 14.05.2018 року № 1/9-301 «Щодо профілактики злочинності серед неповнолітніх»

Лист МОН від 26.08.2021 №1/9-423 «Про виконання вимог законодавства щодо захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі постраждали від жорсткого поводження»

Наказ управління освіти і науки Сумської міської ради від 19.09.2019 №559 «Про посилення просвітницької діяльності з попередження правопорушень та злочинів, негативних звичок у школярів»

Наказ управління освіта і науки Сумської міської ради від 13.09.2019 №584 «Про роботу з попередження правопорушень, негативних проявів в учнівському середовищі в 2019-2020 навчальному році»

Наказ управління освіти і науки Сумської міської ради від 03.09.2021 №266 «Про роботу щодо формування у школярів ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних і психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми в 2021-2022 навчальному році»

Зміст правовиховної роботи закладу освіти

Протягом навчального року в закладі відповідно до річного плану проводиться комплекс заходів, спрямованих на виявлення сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, з метою профілактики сімейного неблагополуччя як складової попередження правопорушень та злочинності над неповнолітніми.

З цією метою у закладі видаються відповідні накази, спрямовані на створення цілісної системи правовиховної роботи з учнями школи.

На початку вересня традиційно проходять профілактичні заходи у рамках всеукраїнського рейду «Урок», під час якого адміністрація закладу, психологічна служба школи, класні керівники з’ясовують, чи всі учні приступили до навчання, як вони відвідують навчальні заняття. З метою визначення стану благополуччя чи неблагополуччя дитини, класні керівники відвідують родини та виявляють сім’ї, що опинилися в складних життєвих обставинах, проводять опитування та спостереження, у результаті чого складають соціальні паспорти класів. Отримавши інформацію про кожного школяра із соціальними потребами й про клас в цілому, соціальний педагог школи робить узагальнення як соціальний паспорт закладу та формує банк даних на сім’ї, що опинилися в складних життєвих обставинах, який погоджується з банком даних у ССД.

Основні заходи та напрямки превентивної роботи закладу:

 організація діяльності Ради профілактики школи;

 організація діяльності шкільного наркопосту;

 контроль відвідування навчальних занять учнями, їх поведінкою;

 організація правовиховної роботи класних керівників зі своїм класом («Правила поведінки для учнів», «Закон України «Про освіту», «Наслідки «поганої» освіти», «Права та обов’язки неповнолітніх», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Як звоювати авторитет в класі», «Моє дозвілля», «Вплив сигарет, алкоголю та наркотиків на організм підлітків»);

 зустрічі учнів з працівниками ювенальної превенції та ССД на правову тематику (відповідно до затверджених планів спільних дій з даними організаціями);

 проведення рейдів «Спізнення», «Перерва», «Урок», «Діти вулиці», «Канікули», «Жебрак», «Курці»;

 тісний зв'язок з батьками учнів: індивідуальні бесіди, консультації;

 відвідування родини вдома.

У закладі працює шкільна Рада з питань профілактики правопорушень, на засідання якої запрошуються батьки з учнями із сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, працівники ювенальної превенції та ССД. На даних засіданнях розглядається поведінка дітей, обговорюється питання щодо виконання батьками батьківських обов’язків, виносяться рішення про прийняття заходів щодо корекції поведінки учнів.

Важливу роль у профілактичній роботі з вихованцями закладу відіграє шкільний громадський наркопост, який здійснює організацію, контроль і безпосередню участь у проведенні пропаганди здорового способу життя, розповсюдженню санітарно-просвітницьких матеріалів про шкідливість куріння, вживання алкоголю, наркотиків та інших одурманюючих речовин серед здобувачів освіти, батьків.

Протягом навчального року класні керівники:

• здійснюють контроль за відвідуванням даними учнями навчальних занять (класні керівники з’ясовують, хто відсутній і з якої причини на початку дня, чергові учні протягом дня відмічають відсутніх у класі протягом дня; у разі виявлення пропусків занять без поважної причини – класні керівники інформують адміністрацію, зокрема заступника директора з виховної роботи);

• здійснюють контроль за поведінкою під час уроку (для цього старостою класу ведеться «Щоденник поведінки класу», вказуються порушники поведінки і вид порушень) та зовнішнім виглядом своїх вихованців;

• співпрацюють з учителями-предметниками щодо мотивації освітньої діяльності даних учнів, а саме: 1) надання консультацій з матеріалу, що вивчається; 2) пропонування завдань відповідного рівня знань з урахуванням індивідуальних особливостей учнів;

• підтримують постійно зв'язок з батьками даних учнів (надаються консультації, проводяться співбесіди, всеобуч з правового виховання);

• відвідують родини вдома з метою вивчення умов виховання дитини.

Класні керівники систематично проводять інструктажі про Правила учнів у школі (не порушувати дисципліну; не запізнюватись на уроки; не пропускати заняття; не сперечатись із дорослими, поважати їх; своєчасно приходити до школи; своєчасно повертатися після уроків додому; дбайливо ставитися до одягу, до шкільного майна; бути охайним), бесіди з підлітками (наприклад: «Правила поведінки у школі, чи потрібно їх дотримуватися», «Твій вільний час», «Про культуру поведінки», «Про дружбу та товаришів», «Про книги, які ти прочитав», «Стосунки з іншими, повага їхніх думок», «Який я, щоб я хотів змінити», «Твоє хобі», «Ким я хочу стати» тощо).

Важливу роботу в закладі здійснює психологічна служба школи, яка проводить корекційно-розвивальну роботу з сім’ями, що опинилися в складних життєвих обставинах:

- виявлення та складання акту первинного обстеження даних сімей;

- облік дітей, які виховуються в сім’ях даної категорії;

- проведення профілактики девіантної поведінки серед дітей;

- залучення дітей до форм організованого дозвілля та відпочинку на рівні закладу освіти;

- проведення психолого-педагогічної роботи з учнями, батьками та вчителями-предметниками;

- організація співпраці із сектором ювенальної превенції Сумського відділу поліції, службою у справах дітей, центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.

/Files/images/система профілактики правопорушень.JPG

План заходів щодо профілактики правопорушень, злочинності та негативних проявів серед учнів закладу на 2023 - 2024 н.р.

Профілактичні бесіди з попередження правопорушень серед учнів

Алгоритм дій класного керівника у разі відсутності учня у школі

Індивідуальна робота з учнями схильними до правопорушень

Картка вивчення підлітка, схильного до правопорушень

Кiлькiсть переглядiв: 3737

Коментарi